|
Dr Peter Willatts z kolegami z Uniwersytetu w
Dundee, Bernard Gesch oraz dr Alex Richardson ze współpracownikami
z Oksfordu wykazali, że stosowanie kwasów tłuszczowych omega 3 rozwija
intelekt małych dzieci. Inni naukowcy, m. in. Holendrzy pracujący w
katedrze prawa Radboud University w Nijmegen, wykazali wpływ kwasów
Omega 3 na zmniejszenie agresywności i problemów z zachowaniem. Ich
praca odbija się echem w badaniu dr Jacqueline Stordy nad
problematycznymi nastolatkami z Cotswold.
Dr Willatts przedstawił solidne dowody na zalety płynące z
podawania dzieciom w wieku od sześciu miesięcy do trzech lat
codziennej dawki kwasów dokozaheksaenowych (ang. DHA) z rodziny omega 3.
Wykazał także, że jeśli kwasy tłuszczowe omega 3 są produkowane z alg,
którymi żywią się ryby - tak jak w przypadku niektórych produktów – to
można je niepostrzeżenie dodawać do dziecięcych butelek i mieszanek
dla noworodków. To stosunkowo duże osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że
dziecko ma 4 do 5 razy więcej brodawek smakowych niż dorośli.” („Zdrowy
jak tłusta ryba”, Thomas Stuttaford, „The Times”, 23.11.2007 r.).
Kwasy tłuszczowe Omega 3 mają szerokie zastosowanie w profilaktyce chorób
oraz jako wyjątkowo wartościowe suplementy wspomagające terapie szeregu
poważnych chorób. Szczególna rola kwasów tłuszczowych Omega 3 kryje się w
ich oddziaływaniu na procesy metaboliczne, a zwłaszcza na systemy
regulujące przemiany biochemiczne w komórkach i tkankach. Omega 3
regulują m.in. pracę tzw. cytokin kierujących układem odpornościowym.
|
Jak wiemy, podwyższony poziom cytokin w
organizmie sprzyja wielu chorobom m.in.: chronicznym zapaleniom,
autoagresji systemu immunologicznego, arteriosklerozie, powstawaniu
nowotworów. Więcej
 |
|
|